En solo dag

Idag har jag haft en solo dag.
Bara jag hemma.
Var på vårdcentralen med min trista nacke och insomnade arm.
Doktorn ville bjuda på en tablett vars biverkningar bla var djup depression och självmordstankar
men det nämde han inte, han nämde däremot att man kunde drabbas av muntorrhet.
Frestande ..men Nej, tack.
Då får armen hellre fortsätta sova.
Syster Sladd var här och vi pratade om humor, om offer och framförallt om kärlek.
För hon, har nog inte insett det själv än, är KÄR!!
Hon cyklade iväg i regnet och jag var ensam.
Jag gillar att vara ensam men just nu känner jag mig svävande.
Vart är jag på väg.
Borde jag tänka ett varv till.
Kan jag tänka utanför boxen eller sittar jag där i lådan och tror att jag tänker till.
Får nog laga lite middag så jag kan skylla på det om det börjar lukta bränt efter allt tänkande.


Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0