Drönare

Blir ingen Töreboda festival
Slappar istället.
Fanns ingen ork.
Absolut ingenting som drog.
Soffan lockade mera.
Boken som jag började läsa idag var puttrig.
Lillebrorsan kom förbi och blev försoffad han med.
Jag hade passat perfekt som drönare.
Dröööönare, smaka på ordet.
Man riktigt hör hur slö och skön man är då.
Skulle gjort mig vid hovet i Versailles,
käkat chokladpraliner och svassat.
Vissa har förmågan/möjligheten att förädla slöandet till en konstart.
Jag gör mitt bästa.
Orkar inte ens ha dåligt samvete för att dammråttorna ber om efterrätt.
Hoppas att solen jagar bort regnmolnen tillräckligt länge för ett kvällsdopp.
Annars får det bli en annan dag...om lusten faller på ;-)

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0