Barnbidraget

Fjortisen ringde.
- Nu har väl barnbidraget kommit? Hårfager undrar om jag vill hänga med
till Göteborg och shoppa på sommar rean.Får jag det?
- Men barnbidraget ska gå till din mobil räkning från NY.
-Määhn, det gick ju förra barnbidraget till!
-Nej, förra barnbidraget shoppade vi upp i NY.
-Jag köpte inte upp barnbidraget i NY!?
-Eh, JO, du shoppade ganska friskt där och en del av det var barnbidraget.
-Men , åh, det visste väl inte jag. Så då har jag inga pengar att handla för då..på rean.
-Nä, du har bara pengarna på ditt kort.
-Du vet de rosa och turkosa chinosen som vi köpte? Jag har aldrig använt dem.
Egentligen ville jag ha ett par mörkblå.
-Du har ju använt dem jättemycket!?
-Arhh, kanske bara någon gång.....
Ibland undrar jag om vi lever i parallella universum.
Vi upplever inte saker på samma sätt.
"Mycket och ingenting" är ungefär samma i våra universum.
"Snart och ganska länge", "gjorde det nyss och skit längesedan "
allt blir väldigt flytande.
För att inte tala om måttet "Världens strängaste- alla tycker att du är bäst".
Funderar på att köpa Fjortis for dummies, finns den?

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

Det värsta är att det går inte över förrän de flyttar... ;D

2009-07-29 @ 18:12:53
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Ironia

Hittar du boken så vet jag en som är i stort behov..JAG!

2009-07-29 @ 18:21:57
URL: http://www.ironiasblogg.wordpress.com
Postat av: diana

Hittar du den så hojta. Pliiiiz ;)

2009-07-29 @ 18:57:33
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Åsa

hahaha...ett exemplar skulle minsann sitta bra! Ibland är de bra kluriga... :-S

2009-07-29 @ 20:57:07
URL: http://www.metrobloggen.se/singelkvinna65
Postat av: fjortisensmorsa

Egoinas mamma: Yippeiy, bara sådär 4-6 år kvar då!?

Ironia, Diana, Åsa: Skickar er varsitt exemplar när jag hittar den!

2009-07-30 @ 17:27:59

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0