Var 9



Satt och väntade på att få lämna in och diskutera min sassamkarta,
och höra vad som händer nu i rehab-utredningen.
Tyvärr hade jag inte mirakulöst tillfrisknat 10år efter olyckan
som man så ofta gör annars *ler drypande ironiskt*
Nåja, till saken, i väntrummet bläddrade jag i en "Så tränar du tills du svimmar
och blir smal& lycklig" tidning.
Enligt artikeln i tidningen så skulle man söka sig tillbaka till 9-åringen inom sig och på
så vis skulle man hitta tillbaka till den rena bilden av sig själv, vad som gjorde en glad och lycklig.
När man var 9 år var man tydligen stor nog att veta och uppskatta det som gjorde en lycklig
men inte tillräckligt gammal för att bli blasé.
Så nu gäller det att hitta tillbaka till min sanna 9-åriga jag.
Mitt 9-åriga jag som älskade att smyga på folk och ha hemliga klubbar..
jag kanske skulle bli lycklig som stalker..eller frimurare?

Tyck till
Postat av: diana

Hmmm och samla fina stenar ;)

2009-08-12 @ 19:27:24
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Ironia

Tycker stalking låter roligare än frimurarna;) Kanske du kan ha en hemlig stalking-klubb;)

2009-08-12 @ 19:48:45
URL: http://www.ironiasblogg.wordpress.com
Postat av: Katinka

Var du inte hästtjej som alla vi andra också? Och hade en sån där Mina vänner- bok där man skrev "Sist i boken vill jag stå, främst bland vännerna ändå". Och klistrade bokmärken och gjorde pärlplattor. Javisst var det kul att smyga på mystiska personer, varför gör man inte det längre? :-)

Vad är en sassamkarta?

Kram

2009-08-13 @ 16:54:03
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: Fjortisensmorsa

Diana: Glömde alldeles alla fina vita stenar som låg i byrålådan!

Ironia: Håller med dig! ;-)

Katinka: Jag hade en kort hästtjej period, men insåg att det inte riktigt var min grej. Mina vänner, "Du är rosen, jag är törnen.Därför skriver jag i hörnen" :-) Vi hade bokmärkesböcker där man vek ner sidor och stoppade bokmärken innanför, sedan fick kompisen stoppa ner ett bokmärke i boken och byta med det bokmärket som fanns på den sidan. Tror att det kan vara bra att man slutat smyga, folk uppskattar inte riktigt att bli smugna på (heter det så?)men det var väldigt roligt!;-)

SASSAM står för Strukturerad Arbetsmetodik för Sjukfallsutredning och samordnad

rehabilitering,i mitt fall gör vi(ännu) en utredning eftersom arbetsgivaren vill ändra mina arbetstider efter 9år med viss arbetstidsanpassning (skadade nacken för 10år sedan när vi krockade). Kram!

2009-08-13 @ 17:18:52

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0