Lurar tiden

"Mymlan" Mirjamsdotter har TID som bloggtema:

Jag är bäst på att lura tiden.
Kan borsta tänderna samtidigt som jag stoppar de nybakade muffinsarna i frysen.
Sitta uppe hela natten och slå in julklappar så har jag sparat den tiden nästa dag.
Fantastiskt smart, eller hur!? ;-)
Verkar finnas många som älskar att inte ha tid.
Att ha en full almanacka och vara tvugna att boka in något flera veckor i förväg,
är för många detsamma som framgång.
Själv brukar jag tänka att jag har oceaner av tid, då stressar man mindre
och blir förvånad över hur mycket man faktiskt hunnit.
Inatt satt Lillebrorsan och jag ute under massor av filtar och såg stjärnorna falla,
kanske kan tyckas dumt med tanke på att vi skulle upp vid 8.00 imorses..
eller också ser man det som jag att det var ett tillfälle att mysa, prata och ha egen tid med sonen,
tid som aldrig kommer tillbaka.
Fick en riktig tankeställare när vi var med om en trafikolycka för 10 år sedan.
Hela livet kan ändra sig på bara några sekunder.
Hur klichéartat det än kan tyckas så är det inte desto mindre sant när man säger att
Livet inte kommer i repris, lev här & nu och  fånga dagen.
När man jobbar på en akutmottagning, som jag gör, påminns man varje dag om att tiden vi har är lånad,
var rädd om den och tänk på vad du väljer att göra med den.

Tyck till
Postat av: diana

Mycket bra skrivet ;)

2009-08-13 @ 15:39:56
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Katinka

Du har så rätt - alla har ju faktiskt lika mycket tid. Skrämmande hur mycket tid de flesta verkar ha råd att tillbringa framför TV:n? Låter underbart att ligga ute och se på stjärnorna, kan inte tänka mig något bättre sätt att tillbringa tid med sitt barn, det blir ett minne för livet för honom.

Kram

2009-08-13 @ 16:57:56
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: Fjortisensmorsa

Diana: Tack!!

Katinka: Sant, som du säger att mycket tid spills framför tv´n. Vi hade en jättemysig kväll, Figo (vår lille dansk/svenske) var också med, han låg under en filt i mitt knä och verkade mest undra varför vi satt ute när det fanns en skön varm säng därinne?! :-)

2009-08-13 @ 17:31:30

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0