Mitt perfekta bloggliv



Ibland då undrar jag hur det vore att ha ett sådär bloggigt perfekt liv.
Mina små välartade barn skulle torka lavendel och sy små kuddar av det
eller färgkoordinera sina vita garderober.
Jag skulle skörda allt som min perfekt skötta trädgård hade att bjuda på
och det skulle jag sedan sylta, safta, gelea, lägga in och sjuda.
Självklart skulle alltihop få små vackert handmålade etiketter.
Varje dag skulle jag dricka latte med mina förtjusande husrenoverande väninnor.
Det skulle smakas grandiosa bakverk, naturligtvis av ekologiska ingredienser.
Sedan skulle de allesammans jogga hem och på vägen skulle de njuta av naturen.
I våra hem skulle vi ha zink, madonnor och filthjärtan..oj, glömde nästan:
 fårskinnen och alla levande ljusen.
Min man(för i en perfekt bloggvärld har man en man-ingen skiljer sig) är en Martin Timell
i velour och när våra barn sover njuter vi av varandras sällskap..över en kopp the..inget annat.
Så idag tog jag det första steget : jag njöt av naturens gåvor!..eller gåva,
jag hittade bara en svampjävel innan det började ösregna och myggen sög blodet ur mig
(det var knappt att de sparade något till fästingarna!)
Nu ska jag sjuda och koka och sylta den, har redan börjat knåpa på en etikett..
funkar det att skriva på silvertejp tror ni? Är det shabby chic?

Tyck till
Postat av: Mofsan

Finns det inte ett ordspråk som heter:Man ska vara glad för det lilla...

Hahhahaa i ditt fall stämmer det ju(ang svampen)

2009-08-22 @ 20:36:03
URL: http://mofs.bloggagratis.se
Postat av: anna

så funderar jag också ibland, och så börjar jag på med en sats sylt, allt fungerar så himla fint, jag är så vän och snäll, tills jag tappar ut sylthelvet på golvet, vips så var det slut med det perfekta livet.

2009-08-22 @ 21:50:54
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Nanna Nilsson

Ha,ha ,du är rolig du! Ha det bra, och bättre lycka i svampskogen nästa gång! :)

2009-08-22 @ 22:51:41
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Z

Vet du? Jag ÄLSKAR att plocka svamp, men det jobbigaste är att rensa skiten. Och att laga dem. Att äta dem går däremot mycket bra och enkelt. Så var glad. Du slapp att rensa bort en halv skog i ett halvt dygn i allafall.

2009-08-22 @ 22:58:07
URL: http://annazoila.blogspot.com
Postat av: Egoinas mamma

Det du avslutade med tror jag är att leva, det andra är att ljuga! :D

2009-08-23 @ 11:00:18
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Japp, jag var väldigt glad Mofsan, inte lika glad som myggen men ändå! För "Z" har rätt- det är skittråkigt att rensa! Jag tröstar mig med att det i alla fall inte kan gå sämre Nanna ;-)

Kanske vissa av oss är gjorda för att käka bonbons och strunta i syltandet eller vad tror du om det Anna? ;-) Ha en bra dag!

2009-08-23 @ 11:01:07
Postat av: Fjortisensmorsa

Tror att du har rätt Egoinas mamma, verkar riktigt tröttande..OM det skulle vara så att man faktiskt försökte leva upp till det "perfekta livet"..inte speciellt kul heller ;-)

2009-08-23 @ 11:05:02
Postat av: Barbro Binda

Haha, svampjäveln! Och just DEN hittade DU. Grattis!

2009-08-23 @ 12:59:19
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: diana

Du har fångat min bloggidentitet på pricken. Tihi ;)



2009-08-23 @ 15:55:31
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Fjortisensmorsa

Klart jag hittade den Barbro, efter att jag skövlat ner hela skogen med eldkastare! Jag tänkte självklart på dig Diana när jag skrev inlägget ;-)

2009-08-23 @ 20:58:34
Postat av: segsliten

Nu skrattade jag så att jag fick kramp!



... vilket får mig att nynna på den här "Jag vill bo i en svamp, annars får jag KRAMP!"



Jag älskar ditt lagom jordiga och blodfattiga bloggliv!

Kram ♥

2009-08-23 @ 21:01:09
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/
Postat av: Fjortisensmorsa

Då är du i gott sällskap, Segsliten, med fästingar och myggor! ;-)

Stor kram tillbaka!<3

2009-08-23 @ 21:11:26

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0