Körkort



Jag fyller år i november.
Har alltid gillat min födelsedag..
förutom när man skulle få ta körkort:
ALLA hann ta det innan mig..
förutom Vilda A som fyller år i maj men körde som en biltjuv.
När jag äntligen skulle köra upp kom den första snön.
Jag klarade uppkörningen och fick ett sista tips av "inspektören":
Nu när det är halt bromsar du ner och sedan trampar du till på bromsen
då känner du om det är halt på vägen.
Bra tips!
Fast inte till en nykläckt körkortsinnehavare.
Jag körde på den smala vintervägen, bromsade ner till 50-60 km
sedan TVÄRNITADE jag, kalla mig gärna Virvelvinden..
Nere i ett djupt dike satt mammas gröna passat och en mycket förvånad 18 åring.

Tyck till
Postat av: Emmalill

fyller oxå november men tog inte körkort förens en månad innan jag fyllde 20 då väntade jag mitt andra barn o kände pressen:)



Emmalill

2009-08-19 @ 23:11:42
URL: http://emmalill.blogspot.com
Postat av: Speja

Hjälp. Det var snopet och vad mycket som stämmer in på mig. Fyller också år i november, körde grön Passat vid övningskörningen - med en stackars mamma vid sidan om mig som hotjade: Måste du köra som om du hade piskan på ryggen!?



Alltid lika kul att kika in här och läsa dina inlägg.

2009-08-20 @ 08:55:28
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Emmalill: Välkommen!Ibland kan det vara bra med lite press! ;-)

Speja: Är du min lillasyster?!;-) Mamma hojtade och högg tag i handbromsen så fort jag körde! Ha en bra dag!!

2009-08-20 @ 10:02:21

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0