kärleken och förväntningarna



Nu verkar det gå en epidemi av separationer omkring mig.
Sommarens skarpa ljus kanske avslöjar lagningar och sprickor.
Förväntningarna är höga.
På sommaren ska man vara ledig, kär, resa, vila, bygga om hemma
och vårda sina relationer...och man har 4-5 veckors semester på sig.

Förmodligen är det inte så enkel, man kanske får tid att ta itu med problemen
när man är ledig.?
Kanske hinner stanna upp och känna efter?
Har vi för stora förväntningar på kärleken?
Har vi påverkats av alla kärleksfilmer där allt löser sig bara kvinnan möter mannen
och de tagit sig förbi alla förvecklingar?
I verkliga livet är det då den stora utmaningen, att hålla kärleken levande, börjar.
-Jag vill ha det som ni har det.
Nu är det två stycken som, på kort tid, har sagt det.
Det är kanske smickrande men jag kan tycka att det ligger en fara i det.
Man gör sig en bild av hur man vill att kärleken ska vara,det gör väl de flesta
men man måste vara öppen för att det inte finns en mall för hur ett förhållande ska se ut.
Jag tror att man måste vara öppen för att kärleken kan se ut på många olika sätt
och att den kräver tid, arbete, uthållighet, tilltro, frihet och mycket humor.
Att man gör sitt bästa för att hålla kärleken levande och hjälper varandra att växa och må bra.

Man får följa sitt hjärta, lita på sina känslor och försöka att inte såra för många på vägen.
"All you need is love"

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

Det måste vara den största utmaningen vi har att ha ett livslångt LYCKLIGT (i den mån det går) förhållande.

2009-08-03 @ 18:39:56
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: fjortisensmorsa

Egoina mamma: Så sant, en utmaning..som jag just nu antar med glädje ;-)

2009-08-03 @ 21:17:05
Postat av: diana

Det där är inte lätt. Alla förhållanden är olika, så att förenkla det till att man vill ha det som någon annan kan bli svårt. Sedan ska man nog inte stirra sig blind på romantiska filmer. Även om de är härliga ;)

2009-08-03 @ 22:04:23
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0