Vilken tur!

Ibland känner man sig lite "off", man är inte med på tåget.
Livet har lite grus i skon..
Det är egentligen ingenting men man känner sig ändå inte helt 100...
Så har jag känt till och från i några dagar.
Men så händer något.
Solen skiner
Har en bra dag på jobbet.
Bjuder in till lite sallad&vin.
Pratar med vännen som har sorg och känner mig ödmjuk inför livet och döden.
Sonen kikar förbi med sin kompis och visar mig trix på wakeboarden.
Fjortisen har haft en bra dag, får ett mysigt sms från henne.
Häller upp ett glas vin.
Lyssnar på gamla vinyl skivor.
Dansar lite bland salladsblad & pinjénötter, det ska erkännas (men ingen såg mig Fjortisen ;-)
Pratar med sambon som är vid havet med sina kompisar.
Får en härlig kväll med mycket skratt och babbel.
När jag ligger i sängen och summerar dagen inser jag, igen, vilken tur jag har!
Så mycket kärlek och glädje!
Livet är skönt.

Tyck till
Postat av: carola

åh va härligt skrivet...

Förrut skrev jag en tacksamhets bok, väldigt bra..

För nog finns det något som gjort en glad och tacksam under dagen..



Tack för dina ord, skönt att höra att folk förstår...

kram kram

2009-04-27 @ 20:58:37
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: diana

Ibland så;)

2009-04-28 @ 18:26:38
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0