var mera nyfiken

Telefonen ringde i eftermiddags: "Hej! Vill du följa med på föreläsning, Fredrik Härén?
Såg på FB att du tyckte om hans brors föreläsning.
Kruxet är att det börjar om 20minuter :-)"
Blev lite ställd först.
Hur såg min plan ut.
Äh, ingenting som inte gick att ändra på.
Vad kul! Klart jag vill!
Föreläsningen handlade om att vi i västvärlden hade stagnerat.
Vi har/kommer att bli omsprungna av U-länder som har lättare för nytänkande och förändring.
Föreläsaren slutade med att poängtera att vi (i västvärlden) måste bli mera NYFIKNA!!
En tänkvärd och entusiasmerande föreläsning.
Fick lust att genast starta ett privat sjukhus.
Varför nöja sig med det, påpekade S, man kanske skulle tänka större och helt nytt!?
Så se upp där ute, det minsta jag tänker sikta på är världsherravälde ;-)

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0