Ny regel..

Lördag kväll, klockan börjar närma sig 23.00 och fortfarande ingen fjortis.
Ringer hennes mobil för att höra om de är på väg (kompisarna skulle följa henne hem).
Mobilsvar- hon hade dåliga batterier när vi pratade sist...vad gör man?
Känner inte kompisens föräldrar, har bara hälsat på dem en gång och har inte deras telefon nr...
Måste ju få tag på min fjortis så det är inte så mycket att välja på.
Jag får helt sonika åka dit och knacka på. Pinsamt så sent när man inte känner människorna!
Som tur är lyser det i hela huset. "Knack,knack - Ursäkta att jag knackar på så sent....."
Hörs ett tjut när pappan knackar på rummet där högen med fjortisar häckar!?
De berättade spökisar (en fjortis var så skraj att han börjat blöda näsblod!)
Jag vill också berätta spökisar!;-)
Nåja, tillbaka till storyn, efter detta införde vi regeln att "om mobilen dör får man höra av sig och meddela vilket telefon nr man finns på alt mobilnr till kompisen man hänger med".
Så nu hoppas jag slippa knacka på hos folk jag inte känner "miss i nassen" ;-)

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0