Life is gooood!

Vovven får illustrera vilken sorts helg vi har.
Vi har pratat, sovit, pysslat i trädgården, grillat, badat, shoppat lite och träffat kompisar.
Men framför allt har vi tagit det LUGNT.
Det har varit ett par lyxiga dagar då allting har flutit på, när man hunnit njuta av livet.
Allting är så oförskämt bra:
Gick på morgonpromenaden med Vovven och såg en massa små fågelungar i sjön.
Igår hämtade jag Fjortisen på stan på natten,där satt hon flankerad av två killkompisar
som väntade tills hon klivit in i bilen och vinkat hejdå innan de cyklade iväg hemåt.
(Det värmer i hjärtat att se hur snälla och omtänksamma de är mot varandra.)
"Lillebrorsan" kommer och kramar om mig titt som tätt "Hej, lilla mamma", mysigt.
Våra kompisar tittar förbi och det blir långa kvällar med god mat och skratt.
Darlingen och jag går och myser i vår sommar pimpade trädgård.
Vi sitter uppe sent på kvällarna och pratar busarna och jag, jag känner mig otroligt stolt och tacksam
över mina barn, de är så kloka, roliga och omtänksamma.
Ibland kan jag nästan bli orolig och undra om man får ha det så här bra?!
Jag får så mycket kärlek och livet är så fyllt av glädje att man blir ödmjuk.
Men så tänker jag att man kan bara vara tacksam och njuta i stunden,
allting kan förändras på några sekunder, därför gäller det att ta vara på allt det goda man har
omkring sig och njuta av varje sekund.
Kliar lite på mina 21 myggbett och startar om diskmaskinen för femtioelfte gången,
kanske dags att sätta sig i solen och läsa lite? Life is good!

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0