Semester, förväntningar och refeber



Semester.
Vad laddar man i det ordet?
Värme?
Ledighet?
Upplevelser?
Just nu förbereder vi oss inför resan på lördag.
Vi vuxna är snart lika pirriga som busarna!
Vad vill vi se?
Hur mycket står dollarn i?
Hur blir vädret?
Vad ska jag packa?
Planering och blädder i reseböcker är halva nöjet när man ska resa.
Få dela upplevelser och minnen med sin familj, det är en lyx.
Sedan behöver inte det betyda att man måste åka på utlands semestrar,
att göra något tillsammans är det viktiga.
När man kikar på bilderna och minns efteråt, då får man njuta en gång till!
Jag tycker att det på något vis är minnena som knyter ihop familjen och vännerna.
Kommer fortfarande ihåg känslan när jag och Kloka systern åkte till Norge
med pappa, farmor,farfar och kusinerna.
Vi packade en stor vit resväska full med hela barba familjen och en massa andra gosedjur.
På kvällarna fick pappa, farmor och farfar tävla om vem som kunde berätta den läskigaste spökhistorien.
Vinnaren fick en glass.
Farfar ramlade igenom en solstol.
Pappa gömde sig under en madrass när vi lekte dunken.
Farmor badade med oss i älven när ett gäng med kossor gjorde oss sällskap!
Nu finns inte pappa, farmor och farfar med oss längre, men minnena finns alltid med mig.
Hoppas att alla får en riktigt skön semester!!

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

Ja visst får sommaren en att minnas mycket. Lite samma sak med jul, tycker jag! :)



Sv: Jag tycker han kan växla på vilket skaft.. - hehe. Ja, skaftet betyder oxå lite, men jag tror jag avhåller mig från att specificera! ;D

2009-06-14 @ 14:26:34
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Mofsan

Uj vad detta väckte en massa myspysrysiga minnen. Tack för det

Psst gillar din blogg också-ärlig-rak och skönt språk

2009-06-14 @ 15:41:20
URL: http://mofs.bloggagratis.se
Postat av: liten pa jorden,men STOR i orden

Åh,låter underbart!



Hur länge blir ni borta?



Har också funderingar på att ta med familjen utomlands,men det skulle innebära att bränna semesterkassan på en vecka. Blir nog mys i stugan och mysiga endagstripper istället.=)



Kramkalas

2009-06-14 @ 16:02:28
URL: http://www.metrobloggen.se/jesmol
Postat av: fjortisensmorsa

Egoinas mamma: Skaftet är inte att underskatta ;-)

Mofsa: Tack, nu blir jag glad!! :-)

Liten på jorden: Vi ska vara borta i 6dagar, det ska bli SÅ kul!! Kramar!!!

2009-06-14 @ 17:04:26
URL: http://fjortisenochmorsan.blogg.se/
Postat av: Kompis

Jag vill va med!!!!!!!!!

2009-06-15 @ 11:39:32

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0