Girlpower!

(räknas det fortfarande som "girlpower" när man är 40+? :-)
Vårat bredband har saggat ett tag.
Vi har testat alla möjliga knep för att få det att funka.
Idag gav jag upp och ringde supporten.
-Har du något vasst hemma, som en potatis sticka?
-Ja?
-Stick in den i det lilla hålet på baksidan av modemet, så ska det lösa sig.
-Jag hittar hålet med "Reset", petar med min potatis sticka och...
POFF! Bredbandet är snabbare än sin egen skugga- precis som Lucky Luke!
Jag kände mig snuskigt nöjd med mig själv, lite som en hacker faktiskt.
Finns väl egentligen ingenting som inte jag fixar?! ;-)

Tyck till
Postat av: segsliten

Potatissticka - hur 2010 är inte det?

Helt suveränt!

Du är ... du är ... en riktig potatishacka med andra ord. ;)

Kram ☺



2010-02-13 @ 13:14:26
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/
Postat av: Nanna

SNYGGT JOBBAT !! :)

2010-02-13 @ 18:20:44
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Tigerhumlan

världsklass.... med potatisstickan i högsta hugg tar vi oss an teknikens under år 2010... kan inte bli mer girlpower (å ja det funkar även vid 40+)

2010-02-14 @ 12:34:52
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com/
Postat av: Esmi

Aaaaaaaaaaaa! sparkar på min slöa dator när man har pillat med stickan, ska man knappa in något då? Byta IP-adress eller något sånt? Undrar för egna dataupppiffningsbehov...

Hälsn Esmi

2010-02-14 @ 15:33:35
Postat av: Fjortisensmorsa

Segsliten, du är bäst! "Potatishacka" Mwoahah!

Nanna, man tackar!

Tigerhumlan; känns lite skumt att sticka potatisstickor i tekniken men nöden har ingen lag :-)

Esmi: Datorn byter IP-adress själv om den är avstängd i ca 10-20 s. har jag fått lära mig?! Lycka till!

2010-02-14 @ 17:26:43
Postat av: Esmi

Hm, undrar om jag törs prova utan den privata supporten inblandad... har Linux och det uppför sig inte som något annat known to man...

2010-02-14 @ 17:57:13
Postat av: Barbro Binda

Potatisstickan kan man använda till mycket. :-) Vi har ett liknande "universalverktyg", en smörkniv i metall som vi använder till ALLT. Kittar fönster, som skruvmejsel m.m.

Hjärtans kram på dig!

2010-02-14 @ 18:16:53
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Fjortisensmorsa

Esmi; "är du en man eller en mus"!?(..eh, eventuellt kommer du att bli en "man" utan en fungerande dator.. det kanske är bättre att vara en "mus"&ringa supporten ;-)

BB: Helt klart att Kajsa Varg hade rätt& att man tänker utanför den berömda lådan! ;-) Kram till dig med!

2010-02-14 @ 18:23:46
Postat av: Ulrika

Heja dej!! Nästa gång tekniken krånglar här hemma hör jag av mig direkt till dej - Fjortissupporten!!

2010-02-14 @ 22:37:20
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0