Vad läser du för något?



Jag är alltid nyfiken på vad andra människor läser.
Vad läser du?
Ibland kan man bli förvånad och ofta kan man få ett bra boktips.
Läser du en bok åt gången eller har du flera påbörjade samtidigt?
Ger du upp när en bok är tråkig eller segar du ut till det bittra slutet?
(om förhörslampan är för stark får du rikta den åt något annat håll ;-)

Tyck till
Postat av: Nanna Nilsson

Ha,ha, så låter det ung här hemma, när man vill ge ett konstruktivt förslag, istället för tv-spel och dator! Ha det bra! :)

2009-09-02 @ 15:50:53
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Det är jättesvårt att hitta bra böcker tycker jag. Jag vill ha något från verkligheten, spännande etc. Antigen lägger jag ifrån mig boken efter 10 sidor eller så leser jag den fullt ut.



Sv. Jag bara ÄLSKAR när någon kallar mig galen, knäpp etc, det betyder kanske att jag verkligen är det? ;D

2009-09-02 @ 16:15:20
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Katinka

Jag läser alltid flera böcker samtidigt. Ett par i sängen, en i skönaste fåtöljen. Alltid är det någon som passar humöret. Jag läser aldrig ut en bok som jag inte gillar efter ca 50 sidor. Just nu läser jag Barack Obamas bok om sin uppväxt, Bodil Malmstens Mitt första Liv och Unni Lindells Honungsgömman. Samt alltid Rocky på toaletten :-)

2009-09-02 @ 16:43:54
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: Carola

Jag har helt snöat in på Kriminalromaner, skrivna av svenska författarinnor



* Camilla Läckberg

* Anna Jansson

* Karin Wahlberg

* Karin Alvtegen

* Mari Jungstedt

2009-09-02 @ 20:38:59
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se
Postat av: Fjortisensmorsa

Inser att jag får släppa mitt maniska "måste läsa ut boken och se hur det går" mantra som sitter djupt rotat och göra som er Katinka& EG. Vissa böcker lyckas jag inte ta mig igenom men det sitter hårt inne. Det finns så många bra böcker och så lite tid ;-)

Nanna:Håller med!

Carola: kriminalromaner är aldrig fel, men jag läste det mera förr.

2009-09-03 @ 01:07:56
URL: http://f
Postat av: Tigerhumlan

Du ska absolut inte läsa ut en bok som du inte gillar. Som sagt slöseri med tid. Har dock bara lagt i från mig 3 böcker ihela mitt läsliv. Men sen har jag "snabbspolat" en hel del för att ta mig till slutet...



Jag har läst mkt kriminalromaner men just nu har jag snöat in på böcker som handlar om riktiga människor och deras liv. Har läst om Marilyn Manson, Jenna Jameson (porrskådis) och Ron Jeremy (manlig dito) och nu senast en bok om Tessan en svensk flicka som sålde sin kropp.



Är öppen för det mesta... men de svenska deckardrottningarna får tyvärr inte godkänt med undantag för Camilla Läckberg som fortfarande håller mina högt ställd krav.



Läste en ny svensk manlig deckarkung men tyvärr menlös, kommer nog inte läsa de två uppföljarna som finns på marknaden.

2009-09-03 @ 10:24:26
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com/
Postat av: Fjortisensmorsa

Problemet är bara, Tigerhumlan, att jag är så nyfiken! Vill gärna veta hur det går! Men ibland ger även jag upp, slöseri med tid som du säger. Svenska deckare har jag inte läst så många. Jag gillar också biografier och jag älskar en bra "story"..gillar de flesta böcker faktiskt, bara de är bra skrivan ;-)

2009-09-03 @ 14:06:43

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0