Drömmar



När jag satt på den här stranden drömde jag om att strax få se sköldpaddor och rockor.
Nu blev det inte så men det kändes inte som om det var läge att gnälla.
Jag fick sila vit sand mellan fingrarna och plocka snäckor, livet var gott.
Den senaste tiden känns det som om flera drömmar svävat strax utom räckhåll för sina drömmare.
Jobbarkompisen som drömmer om att ha råd att plugga till barnmorska.
Svägerskan som drömmer om ett roligt jobb som hennes rygg klarar.
Väninnan som kysst många grodor men fortsätter hoppas.
Drömmar är viktiga. Utan drömmar är man fattig.
Alla drömmar måste inte gå i uppfyllelse, en del mår kanske bäst av att förbli drömmar.
Ibland undrar jag varför jag inte låter vissa drömmar få liv?
Vill jag det inte tillräckligt mycket? År jag feg eller bekväm?
Vad drömmer du om? Har du förverkligat din dröm?
Är det som någon klok person sagt :
De enda riktiga hindren är de som man sätter upp för sig själv.

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

Utan framtida drömmar spelar det ingen roll vad man HAR upplevt! Vi måste ha något att se fram emot! :D

2009-07-19 @ 20:48:17
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Mofsan

För mig finns inga drömmar, bara delmål i livet jag lever. Varje gång jag uppnår ett delmål så klappar jag mig på axeln och njuter av det som är just då. Jag har inga exakta drömmar, det som händer det händer och då får jag väl se om det var en dröm.

Flummeliflummskrattar gott Filosofiskt så jag får stresseksem nästan

2009-07-19 @ 21:03:13
URL: http://mofs.bloggagratis.se
Postat av: Nanna Nilsson

Friskt vågat, hälften vunnet!! Eller? Ha en bra start på veckan, kram

2009-07-19 @ 21:17:03
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: ironia

Har förverkligat en del drömmar...men nån stans inom mej finns också drömmar som inte ploppat upp till ytan, är lite under utforskning......men det kanske är det som är 40-årskris;)

2009-07-19 @ 22:09:55
URL: http://www.ironiasblogg.wordpress.com
Postat av: fjortisensmorsa

Egoinas mamma: Det är sant!

Mofsan: Du är smart! Tror att man mår bättre om man stannar upp klappar sig på axeln och njuter en stund. Livet har en tendens att ge en spännande twistar ;-)

Nanna: Håller med, man måste våga! Ha det gott i sommar regnet!

2009-07-19 @ 22:10:40
Postat av: fjortisensmorsa

Ironia: spännande! Jag tycker att 40+ livet är härligt..får man skriva det eller är det kliché?! ;-)

2009-07-19 @ 22:14:03
Postat av: ironia

Man får skriva hur många klichèr man vill när man är 40+. Tycker också att 40+ är härligt och speciellt utforskandet av nya världar både inom och utom sig själv......

2009-07-20 @ 13:35:00
URL: http://www.ironiasblogg.wordpress.com

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0