Fotoklok

Har provat att göra fotoböcker förut men blivit besviken på resultatet. Googlade och hittade sidan Fotoklok , den har  blivit Bäst i test två gånger: 

Fotosidan magasin 2012

Fotokloks fotobok bäst i test 2012. Än en gång visar fotoklok att vi håller hög kvalitet. Fotosidan.se egen tidning nr 3, 2012 testade 8 leverantörer av fotoböcker. Fotoklok kom nr 1 i testet. "Hög kvalitetskänsla och utomordentlig programvara" skriver fotosidan magasin. 4,3 av 5 poäng. Omdöme: "Väldigt allround med bra bildkvalitet och programvara. Kommer att funka till allt från dop, bröllop och fotoprojekt."

Kamera & Bild 2011

Fotokloks fotobok bäst i test! Fotoklok vann Kamera & Bilds fotobok test 2011! Av 14 st. leverantörer som testades blev fotokloks fotobok bäst i test 2011!
Detta är Sveriges hittills största genomförda test av fotoböcker.
"Här finns det inte speciellt mycket att klaga på vad gäller boken. Bilderna är rätt återgivna både i färg, kontrast och skärpa. Pärm och papper känns bra och ser bra ut. Det enda man kan anmärka på är att bindningen är lite djup vilket ger en liten bildförlust i mitten om man lägger en bild över ett uppslag."

"Att göra boken Sidmallarna fungerar riktigt bra, liksom möjligheten till att välja bakgrunder. För bilderna finns möjlighet till att ställa in skärpa och hudtonsfärg. Rutnätet som finns till hjälp är bra för att få bilderna rätt." Se testresultatet här...

 Det verkar lovande tycker jag!
För bloggare finns också möjligheten att få göra en gratis fotobok! Kika in på deras sida och läs om reglerna.
Min bok är nästan färdig men det är SVÅRT att hålla sig till 20 sidor, när jag hade sållat hårt bland mina bilder hade min fotobok ändå 100 sidor!! 
Det är enkelt,man behöver inte läsa in sig på en massa innan man börjar och det är alltid bra!
Så här ser det ut när man jobbar med det:
 
Det är ett program som jag tror kan passa de flesta. Vill man jobba mycket med sin bok så finns det diverse finesser men vill man så finns det "mallar" som gör det hela väldigt enkelt.
Fotoklok är kanske lite dyrare än en del andra företag men det spelar ingen roll om det är billigt om inte produkten är bra, sist skiftade alla i en lite lätt grön ansiktsfärg när jag beställde en fotobok från ett annat företag!
Nu ska jag bara försöka att hejda mig och inte beställa 100 sidor...men det blir INTE lätt!! 

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0