Några bilder får sammanfatta en mysig resa...

Känslan när man kikar ut genom flygplans fönstret och vet att resan just börjat...
 
Vi mellanlandade i Dubai just som klockan slog om till 2013! En riktigt god fika fick ange tonen för året.
Comatrötta efter en låång resa kröp vi till sängs men vad gör det när du vaknar av att solen skiner och du hör havet utanför..
 
Vet inte varför men jag älskar fotspår i sanden..
 
Innan resten av familjen, och allting annat, vaknat till brukar jag ta en promenad på stranden. Ljuset är fantastiskt och det finns alltid roliga saker att upptäcka.Gillar känslan av att dagen är ny och full av möjligheter.
De flesta mornarna fick jag sällskap av tre strandhundar. Kände att jag "fick lov att vara på deras strand".
 
Killarna ville inte följa med men Fjortisen och jag åkte på en snorklingstur till Surin. Vi hade en jättemysig dag!
Vi snorklade, plockade snäckor, fotade, drack mängder med coca cola och som grädden på moset fick vi en liten kik på en havssköldpadda!
 
Vårt hotell utanför Kao Lak:
 
En dag kom en dykinstruktör och erbjöd alla att testa dykning. Han sa att 2 människor dör varje år på grund av hajattacker och 400 människor dör i olyckor med en brödrost...
 
Efter två barfota veckor var det dags att sätta på skorna igen. Dags för Bangkok!
 
Blev ett väldigt fnissande när vi följde med till "förorten" och fick hår och naglar fixade på Beer och Naans "salong".
 Vi hann med en hel del shopping, Fjortisen och Lillebrorsan såg "Hobbiten" på asiens största bioduk ...
och med en chocoholic/afternoon tea älskare till mamma/resledare så var vi förstås på:
"A chocoholic’s dream - The Sukhothai’s famed Chocolate Buffet". Du fick bland annat komponera din egna varma choklad. Vem kan leva utan ? ;-)
 
Hann även med lite poolhäng på hotellet.
 "Sometimes you will never know the value of a moment until it becoms a memory"
 
 
 
 
 
 

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0