Hälsning från en bortglömd blogg och en födelsedag med en livlevande present

 
Ok, i april fyllde jag 4 år. Choklad-doppade jordgubbar till mig!? Nej, skulle inte tro det, är tydligen helt 
bortglömd. Inte ett livstecken sedan i mars. Jordgubbarna fick istället Fjortisens gäster när hon fyllde 18 år.
Kul för henne..
Nej, nu lägger vi ner gnället och börjar om:
Fjortisen har fyllt 18år1
 
 
 Det hon önskade sig mest var att hennes kompis från Frankrike skulle komma på festen,
men hon hade sluttentor och inte tid eller råd.
Hm, mamman i huset som älskar att överraska andra och "smida planer" började genast att klura!
Lite mailande och surfande senare, Voila! 
Darlingen hämtade Fransyskan på flygplatsen och hon började gråta redan 1 mil innan hon var framme hos oss.
Fjortisen hade lagt en snygg festmake-up och gick planlöst omkring och viftade med sina nymålade naglar och råkar titta ut genom fönstret...
-Fransyskan?!..Det är Fransyskan som står utanför!?!?...Hon kastade upp dörren och de föll i varandras armar och grät av lycka.Kände att det snörpte i halsen på mig med, vilken ynnest att kunna göra tjejerna så glada!
Sedan kom festdeltagarna, de hade heller ingen aning om att Fransyskan var på besök...Vilket LIV!!
Lillebrorsan kom ner för trappan och undrade om vi anordnat en Justin Bieber konsert i hallen?!
 
 
Behöver jag säga att det blev en rolig fest..även om festdeltagarna såg ut som tvättbjörnar efter allt gråtande!
 
 
 
 
 

Tyck till
Postat av: Tigerhumlan

Åh så underbart! Både att få göra någon glad och att få se deras glädje. Det är nog sant att delad glädje är dubbelglädje. Eller... kanske ännu mer eftersom även jag som inte alls är inblandad sitter med ett leende på läpparna och har en varm känsla i magen när jag läser inlägget.

Svar: Glädje och kärlek har samma förmåga att bli större ju mer man delar den ;)
fjortisen och morsan

2013-09-13 @ 09:13:39
URL: http://tigerhumlan.blogspot.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0