Gyttjebrottning



Förr i tiden, väldigt mycket förr i tiden..sådär för 18 år sedan
var jag på festival sist. Det ändrade vi på i helgen.
Min kompis hade aldrig varit på festival, när Erasure bokades av Hultsfred
insåg vi att det var dags för henne att göra debut.
Syster Klok och hennes bästa kompis, numera känd som "Tjernobyl barnet"
pga av hennes dansande, gjorde oss sällskap.
Vi är alldeles för gamla för att bo i tält, hotell fick det bli och det var vi väldigt
glada för när vi stått i ösregn i 13 timmar!
Har aldrig varit på en festival med så få besökare men det passade mig/oss perfekt,
ingen trängsel, du kunde stå längst fram på de flesta konserter utan att
få en pogpodansande full fjortis kraschandes in i dig och det gick att använda
bajamajorna!
Erasure gjorde hela festivalen, såklart! Vi poppade loss med STORA leenden i fejsen!
Vem kan motstå en medelåldersman i röd paljett kavaj!? ;)
(Pratade med en kille som berättade att han lyssnat på samma Erasure skiva varje dag
i fem år, tills någon berättade för honom att de givit ut flera skivor..hallå!? ;)
Men vi såg många andra bra band också: Prodigy, The Drums, Charles Bradley,
Magnus Karlsson, Frankie and the heartstrings... 
både gamla och nya bekantskaper- precis som det ska vara på festival.
Vi har haft SÅ HIMLA KUL!!.. men det tar på krafterna att gyttjebrottas ;)

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0