"Hemma bra men semester bäst"..eller hur var det?

Jaha, då var vi hemma igen.
Konstigt hur snabbt två veckor kan susa förbi.
Jomtien, Koh Samet&Bangkok har vi hunnit med.
Vi har käka&druckitt gott, skrattat, gått på "lyxbio",
byggt sandslott, träffat en massa trevliga människor shoppat,
badat&solat, åkt klongbåt..och upplevt en massa.
Tycker att man borde ändra fördelningen jobb-semester.
Varför inte göra tvärtom:
man borde jobba i 5 veckor och ha semester resten! ;)

Tyck till
Postat av: Veronica

Åh vad härligt, semester. Skönt att ni har haft det bra. :) Vi diskuterade just det här med fördelningen arbete/semester här i förra veckan, vi tyckte att jobba en, ledig fyra vore en bra deal. Så kan det rulla på helt enkelt. Vad sägs?

2011-01-23 @ 20:01:50
Postat av: Fjortisensmorsa

Låter som en lysande idé! Jag var inne på att registrera "Semesterpartiet" till årets val men var för sen i starten..någon tråkmåns undrade VEM som skulle betala för all semester, just i det fallet tycker jag att "strutstekniken" är att föredra? Kanske de där tråkmånsarna som intervjuas efter Lottovinst och säger "jag ska jobba på som vanligt, kanske köpa en mangel"- de kan fortsätta jobba och vi andra kan ha semester? Vad tror du om det? ;)

2011-01-24 @ 11:23:59
URL: http://fjortisenochmorsan.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0