Något jag aldrig skulle klara mig utan...

Fyra timmars pratande, mestadels om kärlek, igår.
På jobbet har jag fått en "rumskompis" , en jättetrevlig kvinna
som jag aldrig träffat förut, nu pratar vi hela dagarna.
Ringde upp Syster Sladd idag och skickade lite tröst och kärlek
eftersom hon gjort slut med sin tjej.
Syster Klok ringde och pratade bort en timme..
Sedan fick jag skynda mig för jag skulle träffa Roligaste Mannen.
Två timmar går fort när man har trevligt sällskap, nu har jag landat hemma i köket.
Då slår mig tanken att jag aldrig skulle klara mig utan att få prata.
Känner att jag sitter och ler, myser faktiskt, är så himla glad
för jag inser att samtalen aldrig kommer ta slut.
Om man bara fortsätter att vara nyfiken på andra och tycker om andras sällskap
så kommer det alltid finnas något nytt att tala om eller någon att tala med!

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0