Idag fyller Fjortisen 16år!!!!

(Ibland känns det faktiskt som om det är just så..
att hon bara gillar mig när jag ger henne cookies..eller i alla fall pengar ;)
Idag fyller hon alltså år, min dotter.
16 år.
Nu är hon på väg mot vuxenlivet med stormsteg.
Men ändå.
Ena kvällen ligger vi bredvid varandra i hennes säng och kikar på Eldorado,
vi kan hela filmen utantill vid det här laget.
Nästa kväll är hon ute och härjar med Capten Morgan och andra pirater.
Ena stunden är hon otroligt klok och förnuftig
nästa stund är som som ett flipperspel av hormoner.
16 år.
Nu får hon övningsköra.
Kommer ihåg när hon fick sin första tvåhjuling
hon fyllde år och alla i familjen utom hon var magsjuka.
Mommi ringde och sa att Fjortisen skulle lyssna på radion...
"Mommi grattar Fjortisen på fyra årsdagen och i em kommer hon få en cykel!"
Fjortisen vände sig mot mig med vild blick
-Hörde du, viskade hon, jag ska få en cykel!
Alla åldrar har sin charm sägs det och det är sant.
Även om småbarnsåren var jättemysiga så är det härligt att se sina barn växa upp.
Nu hoppas jag att det här året blir härligt, spännande, lärorikt och mysigt!
Min lilla Fjortis är 16 år stor, wow!!

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0