Att summera en ovanlig vecka

Jag är väldigt sällan ensam.
Nu har jag varit, mer eller mindre, ensam i en vecka.
Vilken härlig lyx, speciellt som det är självvalt.
Det kanske inte skulle kännas lika lyxigt om jag inte visste
att ensamheten skulle få ett slut, att sambo, barn,hund och vardag
snart kommer hem igen med buller och bång?
Det är tur att jag har min familj, främst för att de fyller mitt liv med..liv;
Kärlek, skratt,bråk, sällskap och allting annat som man kallar vardag,
men också för att de ger mitt liv ramar.
När jag är ensam är jag en ganska slarvig person,
man brukar säga att barn behöver regler men jag tror att jag behöver
dem lika mycket..eller mer ;)
Varför är det så skönt att vara uppe sent?
Varför känns tiden man har på natten som "bonustid"?
Kanske för att man inte kan/förväntas gör så mycket då?
Jag har alltid älskat att sitta uppe sent och uggla, så det har jag förstås
gjort nu när jag är ensam...mysigt!
Sängen har varit väldigt stor och utan man och hund!
Mysigt!..under begränsad tid.
Käkar gör jag, när och vad jag har lust, med eller utan sällskap
(oftast med trevligt sällskap faktiskt ;)
Underligt, allt som det är "skönt att slippa"några dagar
är också allt det som är skönt att jag har;
En familj som jag måste anpassa mig till, människor som förlitar sig på mig
och förväntar sig saker av mig. En familj att älska och dela allting med.
Summerar veckan och konstatera att jag är en social eremit,
ett slarvigt kontroll freak och en laidback hönsmamma.

Tyck till
Postat av: Tigerhumlan

the way to be :-)



att kunna njuta av båda sidorna är en konstart

2010-10-11 @ 19:52:46
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0