När livet susar fram i 190km..

Idag är jag ledig.
Ledig.
Ledig är ett ganska vitt begrepp har jag insett.
Ledig är man aldrig när man är en del av livet, eller?
Ledig, i den bemärkelsen att ingen förväntar sig något av en.
Ledig från saker man vill eller måste göra.
Ledig från att vara behövd.
Ledig att gå här med min dammsugare och funderar.
Ledig länge nog att inse att jag har tur som är ledig.
Ledig att dricka en kopp kaffe i mitt mysiga kök.
Ledig att svara när Fjortisen ringer.
Ledig att hjälpa Darlingen i eftermiddag.
Ledig länge nog att inse att jag älskar mitt liv.
Ledig.

Tyck till
Postat av: Linda

Klart man kan vara ledig men fortfarande vara en del av livet! den delen man inte annars hinner med... ? (eller missförstod jag dig nu?)

2010-06-12 @ 03:14:54
URL: http://furbeesvarld.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

menade nog bara att "ledig" är ett vitt begrepp... och det är skönt att vara det! ;-)

2010-06-12 @ 13:25:54

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0