Påverkansbar

Får ett sms av sonen.
Han har klarat av en sak han inte provat på förut.
Genast blir jag glad och lätt om hjärtat.
Att en annan människa kan påverka en så.
Dessa känselspröt och små nervtrådar som vävs in i hjärtat,
man har ingen chans att värja sig.
Man delar verkligen glädje och sorg.
Ibland, när vi går igenom en jobbig period, kan jag nästan avundsjukt
tänka tillbaka på den tid då mitt hjärta bara var mitt.
När det inte bar någon annans sorg.
Men det underliga och storslagna är att jag hellre bär tusen sorger
än att jag mister en sekund av närhet och glädje med mina busar.

Tyck till
Postat av: Ulrika

Å så fint skrivet! Det är ju på pricken så det är!

Gränslös, ovillkorlig kärlek. I nöd och lust.



SV: Tack för din gulliga kommentar! Nu ska här skrivas! ;D

2010-02-11 @ 21:24:52
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0