Inget service yrke

När jag fortfarande jobbade kvar på mitt gamla jobb
arbetade jag ihop med en ganska ny kollega i Triagen.
(I triagen bedömer man vilken klinik patienten tillhör&
hur snabbt den behöver komma in och träffa en doktor)
Vi fick in ett par riktigt sura föräldrar, som kom med sitt barn.
De gnällde och klagade hela tiden, till slut fick min kollega nog,
när föräldrarna surt trippat iväg, för 511 gången, vänder hon sig till mig och säger:
-Det är ju inget djävla serviceyrke vi har!
Eh, jo..typ! ;-)

Tyck till
Postat av: Katinka

Det kan inte vara lätt att jobba inom vården, rädda och ängsliga människor reagerar ju så olika. För patienternas bästa hade det nog varit bra om du hade jobbat kvar...;-) Kramar!

2010-02-05 @ 21:06:31
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: Fjortisensmorsa

Tack Katinka!Kram!

2010-02-05 @ 21:58:50
Postat av: Marica

Just den biten saknar jag INTE av att sitta i triagen :0)

Postat av: Fjortisensmorsa

Marica, jag kan bara hålla med!! ;-)

2010-02-06 @ 12:23:06

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0