Down

Fjortisen ringde mig igår och grät.
Hon kände att hon alltid ställer upp för alla andra men
att ingen frågar henne hur hon mår, ingen finns där för henne.
-Jag orkar inte mera! Alla ringer och vill prata om sina bekymmer
men om jag är ledsen säger de bara "är du sur eller?!"
Jag tror att väldigt många kan känna igen sig,
när man känner att man bara ger men inte får.
Jag tror att det är viktigt att man ser sin egen roll i det hela,
man måste vara tydlig och våga säga vad man behöver..
vilket inte alltid är så lätt.
Man måste också inse när man inte längre orkar,
vissa människor är energisugare och till slut ledsnar man på att
vara energikällan som bara ger&ger, då är det dags att "göra slut".
Ibland tar man på sig rollen som "fixare", den som alltid finns där-
som hittar på saker, lyssnar& alltid ställer upp.
Det fyller förmodligen något behov hos en eller så är man en sådan person,
men även en "fixare" behöver tankas, behöver få uppskattning och påfyllning!
Fjortisen sa "mormor har  sagt att man ska försöka ge 10 komplimanger om dagen,
och det försöker jag göra, jag försöker göra andra glada".
Kanske läge att stanna upp och ta sig en funderare!?
Visar jag min uppskattning för de människor jag har omkring mig?
Dags att ge sig ut och "kärleksbomba"!!
Jag börjar med dig, du som läser detta;
Tusen tack till alla som kikar in här&läser& kommenterar, det är jättekul att ni hittat hit!!

Tyck till
Postat av: Nanna

Tack för "bomben" -Jag "bombar" tillbaka..ge en stor kram till fjortisen från mej !

2010-02-25 @ 23:47:02
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Tack Nanna, det ska jag göra!

2010-02-26 @ 01:56:04
Postat av: diana

Min son är likadan. Stöttar kompisar åt höger och vänster. Ibland tar han tajm out och bara hänger med morsan och snackar. Vi hade en sådan dag i torsdags. Han t.o.m satte mobilen på ljudlös. Inte illa ;)

2010-02-27 @ 17:37:38
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Fjortisensmorsa

Diana, jag tror att det är smart av din son. Fjortisen gör också så ibland, tror att de behöver få vara ifred och "bara vara" också!

2010-02-27 @ 19:33:36
Postat av: Gun

Det är så sant, men måste se sin egen roll och berätta hur man känner. I perioder kanske man själv är en energitjuv också, och då är det bra om någon kan säga ifrån så man kan tänka till, istället för att det plötsligt ska brista.

Hoppas det går bra för fjortisen.:)

2010-02-27 @ 20:27:21
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Vilken fin fjortis du har! Det är guld värt att ha ett varmt hjärta, även om det kostar på ibland. Bra att hon har den insikten, att hon känner av när det blir för mycket, och att hon har dej som stöttar och lovebombar henne! Det kan nog vara klokt att rensa bland energitjuvarna redan i hennes ålder.Lycka till!

Kramar till er båda!

2010-02-27 @ 20:54:25
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Du har rätt Gun, man ska alltid rannsaka sig själv. Fjortisen har en suverän förmåga att komma igen, den litar jag stenhårt på, tack för omtanken :-)

2010-02-27 @ 21:15:52

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0