Sardinien..jag är kär!

Ok, jag kanske faller lätt men ge mig en gammal stad som klättrar
upp för en klippa och gärna en kyrka eller borg på toppen, som grädde
på moset, och jag är såld!
Oia på Santorini har varit min stora kärlek, i den här kategorin,
men Castelsardo skämdes inte för sig heller!
Väldigt mysigt..och MÅNGA trappsteg var det innan man kom till borgren
på bergets topp.
Vi susade runt på ön i vår hyrbil och hann se ganska mycket av Sardiniens
dramatiska och annorlunda landskap.
(Biluthyraren fnissade när fyra vikingar klämde in sig i en; Fiat 500, såklart!
"Susa omkring" kanske var en överdrift, den gick väl kanske inte överdrivet
snabbt men vad gör det, det är en KULT bil! :)
Den "gamla staden" i Alghero var också vansinnigt mysig,"Lillebrorsan" sa:
"det enda som saknas nu är en italienare med stor mustasch som spelar mandolin"
Isola Rossa och Badesi Mare fick sällskap av många långa sandstränder där man
kunde få sand i brallan och sol på nosen.
Vi käkade så mycket glass och sorbet som vi bara orkade och njöt i största
allmännhet, kan verkligen rekommenderas!

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0