livet snurrar vidare..

ibland är livet underligt, ibland är det förunderligt och ibland är det vidunderligt.
En jobbarkompis som försökt bli gravid i 8år ska nu få tvillingar om 10 veckor.
En kompis syster dog  den här veckan.
Efter många års kamp förstod hon att cancern skulle segra.
Hon hade några saker hon gärna ville göra innan hon dog
och hon hann göra nästan allt innan hon somnade in.
Mitt i allt detta snurrar livet på...
Några firar semester och gnäller om dåligt väder.
Två vänner som träffades på jobbet gifte sig i lördags,de är så där galet tokkära
att man blir alldeles varm i hjärtat.
Samtidigt avslutar en annan vän sitt äktenskap efter 23 år.
Och livet snurrar på....
Fjortisen och jag låg under stjärnorna härom natten, Vovven frös så han kröp under filten
medan samtalet vandrade kring livet och döden och vad som kommer därefter.
Funderingarna var många, vi grät lite grann och natten blev sen men det var en mysig natt.
Och livet snurrar på..

Tyck till
Postat av: Elin

Jo. Så är det. Trivial skit och lycka och sorg - tätt, tätt intill varandra. Tack för att du påminde.



Gillar din underrubrik starkt, för övrigt! :-)



Tack också för fina kommentarer på min förra blogg Ranas horisont, må den vila i frid.



Många kramar.

Elin

2010-08-22 @ 13:02:38
URL: http://franbarnochdarar.blogspot.com/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0