Måste man tycka om sina syskon?

Jag fick frågan av min svägerska imorses.
Efter att ha tillbringat gårdag kvällen med henne och hennes storasyster
så förstår jag hennes undran.
Vi skulle ha pysselkväll, något som vi sett fram emot ett tag.
Svägerskan bjöd med sin storasyster som lovat visa syskonbarnen
hur man gör tennarmband.
Så fort systern kom innanför dörrarna började hon, som vanligt,
att klanka ner på sin lillasyster.
Inget lillasyster gör, har eller säger är bra.
Jag kände hur hornen började klia!
Tyvärr var detta inte min fajt men jag kunde inte låta bli
att lägga några syrliga kommentarer.
Lillasyster har i perioder brutit med storasyster men någonstans när
hon ändå en förhoppning om att de ska kunna vara vänner.
Imorses sa hon att det kändes som om hon gav upp,
nu ville hon inte försöka mera. Nu fick det räcka.
Det känns sorgligt eftersom jag vet att hon gärna skulle velat
ha sin storasyster som en vän, men jag förstår henne fullt och fast.
Ingen ska behöva förminskas, klankas ner på, förlöjligas av någon annan.
För min egen del känns det frustrerande att en snart 50år gammal kvinna
inte förstår att vara rädd om sina syskon.
Livet är kort, man ska vara rädd om sina nära och kära.



Tyck till
Postat av: Yasha

Jag är av den sorten som anser att blod inte har ett skit med att göra om man gillar eller väljer att umgås med en person eller inte.



Folk som bär sig illa åt är inte värda min energi eller mitt sällskap. Släkten (däribland syrran) kanske får en extra chans, för att de är släkt, men jag tolerar INTE vad som helst. Usch för den fajten. Trist.

Postat av: Barbro Binda

Håller med Yasha. Min erfarenhet av blodsbandsrelationer är negativ. Mina närmaste är släkt med mig i stjäl och hjärta. Varma, ärliga och äkta relationer där vi valt varandra. Det önskar jag alla oavsett släktskap eller inte.

2010-04-16 @ 21:46:38
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Å vad sorgligt! Det är ju precis som du säger, livet kan vända på en femöring och då är det så dags att ta vara på varandra...

2010-04-16 @ 22:50:13
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Jag håller med er! Bättre att bryta med någon som inte vill en väl, släkt eller inte.

2010-04-17 @ 00:22:57
Postat av: Gun

Om hon försökt prata med sin syster på riktigt och det ändå fortsätter så här ska hon bryta med henne tycker jag. Varför umgås med någon som bara trycker ner en och gör en ledsen?

2010-04-21 @ 23:37:20
URL: http://horni.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0