Starlet från 1976



Hittade gamla Starlet på en Loppis.
Hallå, snabbtur nerför Memory Lane.
Ger en till Kompis, som genast ser lyrisk ut och berättar att hon gick till kiosken
på matrasten för att köpa Starlet,samma dag som den kom ut.
Jag önskade att jag kunde teckna som i Starlet serierna.
1976, då var jag 10 år och vi dansade till Abba och Boney M.
Jag var kär i Peter och vi blev ihop, även om vi inte riktigt fattade
"vara ihop"konceptet, vi lekte mest som vi gjort innan.
Alla hade smeknamn: Allo, Netto, Kirre, Wändan och Åby.
Vi lekte "mörka leken" och "ryska posten", pussades och kramades lite
och började känna oss fram i kärleks landet.
På väggen hemma satt affischer med Bruce Boxleitner från Familjen Machahan,
honom var jag också lite kär i.
Kan väl konstatera att kärleken var konstant men föremålen växlade.


Tyck till
Postat av: Mona

Starlet.



Herregud.



Those were the days.



Fatta att vi är GAMLA!

2009-09-05 @ 20:21:16
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Fjortisensmorsa

Eh?..hör dig lite dåligt just nu Mona! ;-)

2009-09-05 @ 21:02:08
Postat av: Nanna Nilsson

Thank you for the trip! Minns också känslan,läste även alla Kitty-böckerna! Kul! :)

2009-09-05 @ 21:07:12
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

De läste jag med, och Lotta böckerna, läste du dem Nanna?

2009-09-05 @ 21:16:06
Postat av: Kompis

Nostalgiiiiiiiii! Tänk tisdagar med Starlet. Fast Benny och Bengt-Åke på min gata kom aldrig i närheten av snyggisen Boxleitner. Fast Hubert Min ouppnårliga kärlek, när jag var 12 såg ut som David Cassidy! Det du...

Läste Kittyböckerna, Vi Fem som var så spännande att läsa...Vilken härlig tid.

Sedan att dela minnen med min Kompis, som förstår det stora i att ha växt upp på 70-talet. Det är lycka det...Oh du tack för Starleten. Kan man rama in den och sätta upp på väggen? ;-)

2009-09-05 @ 22:50:56
Postat av: Fjortisensmorsa

Klart man kan rama in en Starlet, Kompis! Stor kram till dig!! Hoppas att ni får en, på alla sätt, bra och skön semester!!

2009-09-05 @ 22:56:06
Postat av: Kompis

Tackar! Skall vara positiv. Väderprognosen visar REGN i fyra dagar, bytte då till yr.no för att detta var helt åt he.....e fel men då skulle det regna hela veckan. Knappt jag tror´t. Kan det regna i Grekland??? Får se i vilket skick jag och äktenskapet kommer hem i. Gott att veta du finns där. Ha det så bra. Kram

2009-09-06 @ 16:54:15

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0