Jag vill ju va´som duuuu!


Mötte en gammal blind dam på jobbet idag.
Jag frågade hur det stod till och hon svarade
att hon inte mådde något vidare.
Efter ytterligare frågor och lite skratt
sa jag att hon fick sitta ner och vänta
så skulle vi hjälpa henne strax.
-Det vore inte dumt om du kunde göra mig frisk,
sa hon och plirade med sina blinda ögon,
eller om du kunde gör mig så jag blir som du.
Det låter inte som om det är så många fel på dig?!
Så gick den fnissande 89 åriga gumman,
med handen på sonens arm, bort mot soffforna i väntrummet.
Vad svarar man på den?
Tack?! Tror jag? ;-)


Tyck till
Postat av: annami

Vilken härlig gammal dam, med glimten i ögat ändå!

2009-09-10 @ 13:52:56
URL: http://www.metrobloggen.se/annami

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0