"Hanterbara bitar"



I Världsnaturfondens reklam om att bli orangutang fadder ser man
regnskog som skövlas och stora caterpillar som kör undan de kapade träden.
Just nu funkar inte den reklamen på mig.
Istället för att genast adoptera en orangutang
(som jag förresten övertalat Darlingen att gör redan)
så tittar jag avundsjukt på de där jättemaskinerna som forslar bort träden.
I lördags hade vi, som sagt, några killar här som skövlade vår regnskog,
det var verkligen på tiden och jättebra för träden MEN
de lovade att lämna efter sig "hanterbara bitar"..
Det är här de stora maskinerna kommer in,
i Borneos regnskog bakom ratten på en jättetraktor
hade jag också tyckt att de bitar som de lämnade efter sig hade varit "hanterbara".
I en villa trädgård i Sverige känns det något oövervinnerligt.
Nu har Darlingen hittat en kille med lastbil och kran med gripklo
(varför heter de killarna alltid Frasse eller Hasse?)
nu håller vi tummarna för att kranen når in till vår regnskogs hög!
*"Hanterbara bitar"...mumlar för mig själv..den där skövlaren
borde få en "hanterbar bit" där solen inte skiner..mummel*

Annars kanske jag kan be Hamstern gå lös på grenarna?! ;-)

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0