En dag med glitter



Vissa dagar kommer med lite glitterstoft på sig.
De liksom skakar av sig lite lycka och pirr.
Imorses såg jag solen kika in bakom rullgardinen,
hon undrade om jag inte borde ta tillfället i akt och
äta frukost på altanen.
Vem kan säga nej till solen?
Inte jag.
Dagen bjöd på "börja skolan" dofter.
Luften är varm men har en förvarning om kyla i sig.
Hösten är här.
Till frukosten serverade solen ljusspel i löven,
en av mina favorit föreställningar.
Att det kan finnas så många nyanser av grönt
och så många olika sätt att belysa det.
En ensam fågel kvittrar lite försynt,
som om han inte vet om det är hans tur att
uppträda nu eller om föreställningen är över.
Vovven ligger på trappsteget och låter solen
värma hans lilla kropp,
han är en riktig livsnjutare.
Han tankar den kärlek och sol han behöver.
Man borde lära sig ett och annat av honom.



Tyck till
Postat av: annami

Vad vackert du skriver. Blir nästan lite lyrisk.

2009-09-10 @ 13:51:23
URL: http://www.metrobloggen.se/annami
Postat av: Nanna

DU ÄR FÖDD TILL POET!!! Ha det så skönt i solen,(hon lyser här också)! :)

2009-09-10 @ 14:20:30
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Barbro Binda

Så fint skrivet, det riktigt känns hur du känner. Jag tycker också om när solen går lite lägre, när ljuset kryper in bland grenar och blad. Jag ska bli katt i mitt nästa liv, och ligga där på trappan och livsnjuta. Kram å ha en bra dag! :-)

2009-09-10 @ 14:35:42
URL: http://barbrobinda.blogspot.com

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0