Kan man slänga ut tonåringarna när de kan hitta mat?

Det känns så underbart att vara tonårsförälder.
Det sägs att man blir lycklig av att Ge.
shit! Vad lycklig jag ska vara!
Sällan har man väl fått GE så mycket som nu:
Hon måste bara ha ett armband som matchar Roskildearmbandet..
så att det syns bättre.
Inga mjukisbyxor har hon heller,
"men hon får väl gå och frysa då..och aldrig bli frisk från sin körtelfeber".
Mobil ska vi inte prata om, den hon har "laggar" hela tiden.
En Iphone vore jättesmidigt faktiskt.
Att vara Osjälvisk och ha tålamod är en dygd, tyvärr har Fjortisen missat detta,
"Me, myself&I" och "Nu, helst igår" är hennes melodi.
Djur är inte dumma!
Har ni någonsin sett något djur med en tonåring i släptåg?!
Nepp, tror inte det va`!
Det är mera "Kan du hitta käk själv? Bra! Tack&hej!"
Det kanske vore något?
-Hittar du till Mc Donalds?
-Typ!
-Bra, bye,bye!!

Tänk er hjordarna av fjortisar som förvirrat skulle häcka utanför Mc!

Men, så ibland så kikar min goa unge fram ur den där tonårsinvaderade kroppen..
och då är jag väldigt glad att jag inte dumpat henne utanför någon hamburgermoj ändå! ;-)

Tyck till
Postat av: Nanna

Ha,ha, huvudet på spiken!!!!....och du behöver bara stå ut med det i 6-7 år till!! Ha en bra kväll. :)

2009-10-14 @ 15:58:15
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Gun

Hahahaha! Förstår hur du känner. Mina har kommit förbi den åldern nu som tur är. Yngsta fyllde 20 i somras :)

2009-10-14 @ 16:49:58
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Katinka

Låter som om den värsta körtelfebern har släppt i alla fall, annars hade du väl inte kunnat släppa loss galghumorn sådär? ;-) Men det är verkligen sanslöst märkligt hur kort sträckan är mellan ego och emo i den där åldern. Ena stunden "hit med pengar" andra stunden "jag kan hjälpa dig".

2009-10-14 @ 17:16:24
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: Tigerhumlan

förstår inte heller nödvändigheten med att vara en av de få däggdjur som håller fast vid våra avkommer så förtvivlat länge.



Ibland önskar man att vi vore lite mer djuriska på alla sätt och vis :-)



men ibland när ett litet "tycker om dig mamma" kommer så veknar ju även ett förhärdat modershjärta och vi kan stå ut med att ge och ge lite till.



verkar som fjortis är på väg att bli bättre :-) både på gott och på ont



2009-10-14 @ 18:45:05
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com
Postat av: Ulrika

HAHAHA!! Precis så känns det ibland. Eller rätt ofta faktiskt. Dom är verkligen uppfyllda av sig själva och sina egna trängande behov.Men söta när dom sover, och det gör dom ju rätt länge på morgnarna i allafall!!

Härlig blogg du har!!

Keep it up!!

2009-10-15 @ 17:32:44
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Kompis

Tänker på den tiden när jag inte mådde så bra och var sjukskriven. Sonen lufsade in och såg mig. E du hemma??? Ja började jag....Jag är sj...

Vad bra!! Har du nån mat eller? Jag har inte ätit sen sist.

Det finns dock hopp. Jag är inte sjukskriven längre och sonen har växt till sig...men är fortfarande hungrig. Kram

2009-10-15 @ 18:43:14
Postat av: Åsa

Sjukt härligt inlägg...jag ler igenkännande till allt och ser de förvirrade fjortisar och tonåringarna utanför Max och McDonalds... (vi har inget McDonalds hos oss så de får häcka utanför Max...:) Och katterna hos oss skulle väl helst slippa tonåringen hahaha... Du är guld en lördagsmorgon som denna... Älskar din blogg :)

2009-10-17 @ 09:06:52
URL: http://www.metrobloggen.se/singelkvinna65

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0