Bortskämd unge och puckad mamma

€$£$$$$¥¢£££££¢€¥$$$$$£££££££££ :-(
Fjortisen sms:ar :
Fjortisens kompisen ska på en iPhone.
Den andra kompisen får barnbidraget PLUS 500 kronor,
"för hennes pappa tycker att hon behöver det".
Jag försöker förklara för Fjortisen vad det kostar att ha tonåringar,
och att hon också får mycket mer än "bara" barnbidraget varje månad.
"Alla andra" får så mycket, undrar hur "alla andra" föräldrar klarar sig,
de som blivit av med jobbet eller är sjukskrivna?
Vilken press ungdomarna har på sig, och i sin tur sätter på sina föräldrar.
Här gäller det att kunna stå emot..eh, något så när ialla fall! ;-)
Men det är inte lätt, med en Fjortis som LIDER av att inte få allt, helst igår
och så vill hon gärna åka till Thailand i vinter..sa jag det!? ;-)
OK, jag vet!! Det är BARA mitt eget fel, som bevisligen skämt bort henne.
Verkligen puckat!
*morrar för mig själv*

Tyck till
Postat av: Nanna

Till ett Pucko...från ett annat..Lycka till!

(Tror du inte hon nöjer sig med en tur till nåt exotiskt äventyrsbad???)

2009-10-21 @ 15:07:18
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Tigerhumlan

jo men tack. Har redan börjat bädda så jag kommer få ligga fruktansvärt obekvämt när min 4åring blir fjortis å ska ha ALLT. Det ska hon ju redan men nu kommer jag åtminstone undan med att säga när hon blir större. Vad säger man när de är större då?! :-/



Kanske funkar det, när du tjänar dina egna pengar?!?! någon som tror det fungerar??

2009-10-21 @ 17:56:35
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com
Postat av: Yasha

Joråsåatte... muttrar Det är inte lätt att vara ensamstående med bortskämd tonåring, men som man bäddar du vet. asg Nejdå, här hemma har vi samma diskussioner, önskan om Thailand i vinter, iPhonen har hon redan fått (och vad ringer jag med då kan man undra skruttelefon) och så ska vi ju ha diverse andra statusprylar. Kanske ska tacka ja nästa gång jag blir erbjuden ett chefsjobb?!? GAAAAAAAAAH

2009-10-21 @ 20:18:01
URL: http://yasha.bloggagratis.se
Postat av: fashionhaggan

min fjortonårig tjatar om en iphone han med, varenda dag, det kommer han inte att få nån.

2009-10-22 @ 21:53:17
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Katinka på www.farmorsbloggen.se

Det måste finnas önskningar som inte blir uppfyllda. Annars tar man ifrån sina barn drivkraften att tjäna egna pengar. Men jag tror å andra sidan inte att man kan slippa ifrån de där kraven och det där tjatet genom att inte "skämma bort" dem när de är mindre. Finns det över huvud taget fjortisar som inte anses bortskämda av sina föräldrar? Det är nog bara att fortsätta spela vägg, det är din lott just nu :-)

För det mesta är hon ju ändå underbar (än så länge ;-))

2009-10-23 @ 00:07:07
URL: http://www.farmorsbloggen.se

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0