Att vara en tant.

Om någon inte har upptäckt det ännu
så kan jag meddela att det är kallt ute.
Väldigt kallt på morgnarna och på kvällarna.
Fingrarna fryser till is när man ska skrapa rutorna
och ratten håller minusgrader.
Då är det bra med vantar.
Nu har det fallit sig så att vantarna blivit liggande i bilen
och därför har jag tagit på mig dem innan jag kör iväg.
Nu börjar mina snorungar att fnissa och klappa mig på huvudet
så fort jag drar på mig vantarna.
-Lilla mamma, nu är du verkligen som en gammal tant!
Försöker förolämpat att förklara att ratten är kall,
men de flinar bara överseende..
får se hur mycket de flinar när de får gå..hela vintern!!
*tantkluckande skratt*

Tyck till
Postat av: Nanna

Ha,ha, då blir dom nog långa i näsan...och Hämtar vantarna åt dig !! Ha en bra lördag..Kram till Dej..

2009-10-31 @ 12:07:38
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Tigerhumlan

haha, underbart.



jag har rattmuff på för då är det inte lika kallt. Upptäckte dessutom, till mina vänners stora gläjde, att det är synnerligen praktiskt att ha den på även på sommaren (ratten kan bli väldigt varm när solen skiner) så kontentan av det hela är att det är rattmuff på... året om



tantkluck

2009-10-31 @ 12:45:00
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com/
Postat av: Katinka

Kan du inte uppfinna en inbyggd rattvärmare? Har aldrig fattat varför det finns värme i sitsen men inte i ratten? Kram!

2009-11-01 @ 20:52:53
URL: http://www.farmorsbloggen.se

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0