Att upprepa misstag

Igår tappade jag spunken för ett tag.
Jag insåg att jag gör precis samma misstag som mina föräldrar,
som jag dyrt och heligt lovat mig själv att inte göra.
Varför upprepa andras misstag..
när jag gör så många egna..verkar dumt.
Jag tycker att jag verkligen försökt tänka mig för
men tydligen har jag halkat dit ändå.
Både Fjortisen, Lillebrorsan och X-man kunde nog tycka att det var så,
även om Darlingen inte höll med.
Tyvärr kände jag igen mig i situationen och visste precis hur jag tänkte
och tolkade när jag var barn.
Det var bara att bita i det sura äpplet..
Det drabbade andra och mig själv och jag kände mig som en pissråtta,
men nu har jag förhoppningsvis lärt mig av misstaget!
Bryt ihop, bit ihop och kämpa vidare ;-)

Tyck till
Postat av: tigerhumlan

känner igen det där. tyvärr har nog miljön väldigt starkt inflytande och även om man svär dyrt på allt man håller kärt så sitter man där och gör same o-same o.



Men ett plus är ju att vi ser det och kan ändra oss igen. hoppas jag i alla fall att man kan (tvivlar lite)

2009-10-23 @ 16:54:43
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com/
Postat av: Fjortisensmorsa

Humlan, jag tror tyvärr att du har rätt; att det kan vara svårt att ändra sig..men jag ska försöka! Ha det gott!!

2009-10-23 @ 17:27:07
Postat av: Katinka

Jag förstår hur det känns. Aldrig ska jag bli som mamma, hur många gånger säger man det? Men nu har du sett det så tydligt, nu trillar du inte dit igen. Nu är du en erfarenhet rikare. Nästa gång hinner du räkna till 10. Kramar!

Sv. Det var väl dags att du fick bli den som behövde tröstas? Det var väl bra för tröstarna också?

2009-10-23 @ 17:55:15
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: Fjortisensmorsa

Alldeles rätt Katinka..men ändå jobbigt. Mitt stora bekymmer- att jag alltid ska vara stark..får jobba med det också ;-) Kram& tack för tanken!

2009-10-23 @ 18:09:14
Postat av: Nanna

Ha det bra, Kramar till Dej..masssor! :)

2009-10-23 @ 19:57:42
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0