Konfirmation

Fjortisen och kompisarna diskuterade konfirmation.
Alla utom Bästa kompisen skulle konfirmera sig
-Min mamma ger mig 500kronor om jag INTE konfirmerar mig, sa Bästa kompisen
-Billigt! Tyckte de två Vuxna som hörde diskussionen.
-Du borde tänka lite på det erbjudandet, 500 spänn låter lite, sa djävulsk vuxen nr 2,
tänk på vad kläder till konfirmationen kostar, mat till festen,
alla läger som konfirmations gruppen åker på...du spara ju in massor med pengar.
Nu började resten av "jag konfirmerar mig för presenterna"fjortisarna att lystra.
-öh, det blir ju mycket pengar!
-Å, alla presenter som du missar! Gå hem och omförhandla,tyckte djävulsk vuxen nr1

Guds vägar är outgrundliga?.. eller Djävulen bär Prada? ;-)

Tyck till
Postat av: diana

Eller så säger man bara nej och håller fast vid det. Enkelt, simpelt och funkar. Mina är inte konfirmerade. Inte jag heller. Min man gjorde det för presenterna. Jag tycker det är falskt.

2009-05-19 @ 07:24:20
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0