Rikemansbarn!



Jag jobbar som sjuksköterska.
Vi är inte direkt kända för våra feta löner.
Igår var Fjortisens kompis Vax här:
Han kikade medans vi packade.
-Hjälper din mamma dig och packa?!*retsamt*
-Typ, ahh, ser du väl.'flinar*
-Du är ju bortskämd.
-Jag är inte bortskämd...
-Alltså, du är ju ett rikemansbarn!
(Jag bröt ihop)
Nu kan man väl i och för sig ha olika definitioner av "rikeman"
men jag har aldrig hört någon kalla en sjuksköterska det förut!!! ;-)

Tyck till
Postat av: ironia

Ja, du ser att dagens ungdom har koll...not! Då jag jobbar som socionom så ligger vi nog i samma linje på betalskalan.....låga löner men höga studielån.....men..alltid kan man ju lura nån;D

2009-06-17 @ 22:43:34
URL: http://www.ironiasblogg.wordpress.com
Postat av: fjortisensmorsa

Mest man själv som känner sig lurad när man kikar i lönekuvertet!;-)

2009-06-17 @ 23:16:40

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0