En ruggig historia

Anita föddes i slutet av  1920-talet.
Hon var min farmors, sedan länge, efterlängtade syster.
Något år senare  drabbades en kvinna i byn av, "kräfta", cancer i magen.
Hon försämrades succesivt och efter något år låg hon för döden.
Kvinnan hade svåra smärtor och fick morfin.
Den sista tiden låg hon och ropade:
- Var är den lilla flickan?
-Var är flickan jag ska ha med mig?
Man trodde att hon yrade på grund av morfinet.
Den vintern fick Anita en svår lunginflammation.
Hon blev sämre och sämre och till slut orkade inte hennes lilla kropp mera.
Hon dog knappt 2år gammal.
Strax därefter dog även den cancersjuka kvinnan.
På grund av tjälen grävde man bara en grav och Anitas lilla kista ställdes ovanpå kvinnans kista.
Farmor berättade historien när hon visade oss gravstenarna som stod bredvid varandra,


Tyck till
Postat av: diana

Får rysningar när jag läser.

2009-06-07 @ 23:43:41
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0