Tematrio- resor



Tematrio resor, tre böcker som du förknippar med resor.
Hittade denna "utmaning"  hos Lyrans Noblesser.

Ok, liiite svårare än jag först trodde..

Ah, självklart Jack Kerouac "På drift". Läste den när jag gick i ettan på gymnasiet
och fick en otrolig lust att bara dra iväg.
Ett underbart medryckande, rytmiskt språk. 
En sådan där favorit som man inte vågar läsa om
eftersom det finns en liten risk att man inte skulle uppleva samma känsla igen.

"Kärlek,mat & missöden"  av Anthony Capella.En underbar bok om en amerikanska i Rom.
En bok om passion, resor och den ultimata espresso maskinen.
En bok som får det att vattnas i munnen.

"Tunnelseende" av Keith Lowe, en jobbig och irriterande  bok
som man ändå inte riktigt kan lägga ifrån sig.
Kvällen innan han ska gifta sig ingår Andy ett vad
om att han ska åka genom hela Londons tunnelbane system på ett dygn.
Här får man verkligen resa, till alla 267 stationerna.. irriterande lustig och galen bok.
Man dras med i äventyret och kan inte lägga ifrån sig boken förrän man vet om han lyckas..eller ej.
Bröllopsresan..och kanske även hustrun står på spel.
 

Tyck till
Postat av: Lyran

Intressanta val! Kul att du hittat Tematrion. Och sluta curla! :-D

2009-07-02 @ 09:26:56
URL: http://lyrannobel.blogspot.com
Postat av: fjortisens morsa

Lyran: Nöjet var mitt. Ska försöka kasta kvasten och sanda isen ;-)

2009-07-02 @ 23:56:00

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0