Uppfinningar

Man brukar komma på en massa smarta saker när man gör  något monotont.
Dammsuger och funderar lite på den pottsura Fjortisen.
Funderar på om man skulle göra om månvandringen
men med raketen fulla av tonåringar.
Söva ner henne i några år kanske?
Då inser jag plötsligt den självklara drivkraften bakom alla uppfinningar:
den stackars uppfinnaren var förmodligen tonårs förälder!
Tänk er själva, vad kan få en människa att vilja flyga?
Bröderna Wright var säkert tonårs föräldrar.
Samma sak gäller bilen.
Benz hade en dotter som hette Mercedes,need I say more?
Tanken vandrade vidare: Narkosen ..och morfinet.
Frågan är bara vem som bäst behövde narkosen, tonåringen eller föräldern?
Nästa gång jag dammsuger kanske jag kan lösa konflikten i Mellanöstern.

Tyck till
Postat av: Anonym

De behöver inte ens vara tonåringar, uppfinningarna kommer på löpande band från den dagen man bytt sin första blöja. Den enda skillnaden är att bandet rullar fortare och fortare för varje år, och uppfinningarna blir mer drastiska. Kram ☺

2009-07-21 @ 22:15:08
Postat av: Åsa

Haha...som mamma till en tvättäkta tonåring så ler jag igenkännande och fnissar högt när jag läser dina fundileringar!! S

2009-07-22 @ 00:20:24
URL: http://www.metrobloggen.se/singelkvinna65
Postat av: ironia

Tror verkligen du är nånting på spåren här...Alla uppfinningar får helt plötsligt ett helt annat perspektiv...Tonåringar som drivkraft...häftigt..fast det är nog inte den drivkraften som kommer att lösa världsfreden;)

2009-07-22 @ 15:44:13
URL: http://www.ironiasblogg.wordpress.com
Postat av: Egoinas mamma

Tonårsförälder är nog bättre krishanterare (ja, inte alla förstås) än de flesta politiker.. :D

2009-07-22 @ 17:17:38
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: fjortisensmorsa

Anonym:du har förstås rätt!

Åsa: det är rätt, fnissa åt eländet ;-)

Ironia:Tror du har fel. Klarar med en argsint tonåring är världsfreden en piss i Missisippi ;-)

Egoinas mamma:håller med!

2009-07-23 @ 01:45:30
Postat av: diana

Kanske inte lösa konflikterna helt, men damma till dem lite i alla fall ;)

2009-07-23 @ 12:30:25
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0