Mamma lyssnade på svensktoppen..

När jag hade sommarlov låg vi ofta på en filt i gräset och läste
eller spelade spel. Min baddräkt var gul med vita knappar.
Jag cyklade barfota och skrapade tårna..
Vi tävlade om vem som hoppade högst och  längst
Ett täcke över tvättlinan och scenen var klar, pjäser och mimande ville aldrig ta slut.
Vi campade och spelade batteridriven grammofon i baksätet på bilen.
och mamma lyssnade ALLTID på svensktoppen ;-)



   

Tyck till
Postat av: Kompis

Vilka minnen! Min första Lp var med Anita Hegerland men sen fick jag välja fritt och då blev det Flamingo med Långt bort där näckrosen...

Omkring Tiggaren hade väl minst 15 verser och de sjöng vi på skolavslutningen. Inte så kuuul.

Visst var det bättre förr? För vi börjar väl inte bli nostalgiskt äldre eller?

2009-07-26 @ 17:38:57
Postat av: anne

Kan vi vara av ungefärligt samma årgång? ;)



Just det där med att cykla och skrapa tår berättade jag för dottern om igår, hon har då aldrig varit med om något sånt... Jag tillät väl inte barfotacykling när de var små pga mina traumatiska barndomsminnen antagligen.

2009-07-26 @ 20:39:19
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kompis: Klart det var bättre förr, sol hela sommarlovet, "bra" musik...eh....;-)

Anne: jag är 40+, så det var ett tag sedan tårna skrapades..om man säger så ;-)

2009-07-27 @ 19:37:51

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0