Saker man inte ska säga till patienten:



- Då kan din mamma sätta sig här och vänta.
- Jag är inte hans mamma, jag är hans fru. *plötsligt minusgrader på rummet*

-Då tar vi av oss och lägger oss på britsen *hurtig sköterske ton*
-Låter som en mysig idé! *flinande 70åring*

Det dummaste du kan fråga en patient (kan vara) :
-Varför söker du hos oss på akuten?
Innan du frågar bör du ha några års träning i att hålla ett stramt pokerface.
För svaren kan vara riktigt roliga..och helt galna.

-Jag halkade och satte mig på ättiksflaskan.
-Kondomen försvann när vi ...*mummel* vi tror den kan vara..*tystnad*
-Hon har blivit trött den sista tiden. (patienten var 96år)
-Jag har fått någon skit på kobran, vill du kolla?
-Jag behövde byta tampong 4 gånger istället för 2 som jag brukar (kom med ambulans)
-Jag mår jättekonstigt för jag har sniffat ett pulver som jag köpt på nätet.

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

HAHAHA! Jag är en "sån", en sån som ni tycker att är skitrolig alternativt skitjobbig. Jag KAN inte låta bli att säga dumma saker!

2009-07-26 @ 12:21:10
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

UNDERBART! Tack för dagens skratt = )

2009-07-26 @ 17:04:03

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0