Så många män...

Igår var vi, som sagt, ute med Roligaste mannen och Flirtkulan.
Roligaste mannen pratade om hur svårt det är för oss att höra skillnad på thailänska ord.
Om man säger Katt och Nej på thailänska låter det likadant, i mina öron.
Sedan ballade vi ur, som vanligt.
-Tänk själv hur det kan bli när orden är så lika:
du vill ha katten frisserad och du får den fritterad, "4 små tassar"
Han är helt rubbad.

På mitt jobb får vi en liten plastig almanacka och 2 biobiljetter av arbetsgivaren varje år.
Flirtkulan hade, som tack för att han bara tog 2 veckors semester på sommaren,
fått en TVÅ veckors betald resa med "sin käresta" VART han ville i världen!!!!!
-Visst är du lite kär i mig? Försökte jag.
-Min syrra sa samma sak!
-Hm. Syskonkärlek.

För det första, hur tänkte jag när jag valde arbetsgivare?!
För det andra, Flirtkulan har ingen käresta.
Han har liksom lite svårt att hålla sig till en käresta någon längre tid.
- Nu gäller det att hitta en "Käresta"...och sedan gäller det att vara med henne..i 2 veckor!?
-Ta med en kompis då, föreslog jag, men han hade hakat upp sig på Käresta biten.
Ska bli väldigt spännande att se hur det löser sig ;-)
Själv ska jag söka annat jobb..och jag har redan min Käresta klar
så semester erbjudanden blir INGA bekymmer!

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0