Lite skit i hörnen..

Läser runt lite hos andra och fastnar hos Höga berg&djupa dalar.
Hon skriver om städning och om vita lögner:
"städa?? Näe, sånt är inget för mig. Folk får ta mig, och mitt hem, som jag, och det, är."

Så där säger jag med..och så plockar och städar jag alltid när det ska komma folk.
Tror att jag har en ganska schizofren inställning till städning.
Jag vill väldigt gärna vara cool och oftast går det..ganska bra.
Vill gärna tro att jag tycker att det är lugnt när det ser ut som kriget.
Vi har några kompisar som verkligen har anammatt den här tillbaka lagda städ approachen.
Det ligger saker högt och lågt. Varenda bänk, skåp och möjlig yta är belamrade av prylar.
Mitt i detta myller traskar de och alla hundarna omkring.
"Lita skit i hörnen är ok"..yeah, right! Jag känner hur störd jag blir.
Får en brutal lust att köra fram en container och lassa ut all skit.
Plocka in prylarna där de ska vara och hänga upp kläderna i garderoberna..
varför ligger de ihopvikta på golvet?! Arrrgh!
Sammanfattningsvis kanske man kan säga att jag är en cool, laidback  "skit i hörnen" städfascist? ;-)

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

Alla skall få göra som de vill, men jag tycker att man inte kommer ifrån att allt runt om oss också representerar vem vi är, eller?



Hur jag klär mig, hur jag beter mig, hur min partner är, hur väluppfostrad eller inte min hund är, hur mitt hem ser ut etc etc, allt det bidrar till andra människors bedömning av mig - tyvärr!! :(



Herligt med semester!!! ;D (Nu fick jag nästan dåligt samvete - har precis städat!!!)

2009-07-11 @ 12:38:14
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: diana

Jag fixar inte den stilen. Är fascist rakt igenom. En ny pryl in betyder en gammal ut. Lite damm kan jag leva med, men inte grejor överallt. Blir skogstokig då :)

2009-07-11 @ 23:54:12
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Nanna Nilsson

Man får försöka att hålla undan det värsta, det absolut tråkigaste som finns (i min värld),är fönsrerputsning. Kram

2009-07-12 @ 00:29:42
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: fjortisensmorsa

Egoinas mamma: det är sant som du säger, allting speglar/faller tillbaka på dig, hur du uppfattas. Ännu skönare att slappa när man slipper trängas med dammråttor ;-)

Diana:Jag blir impad! jag tar gärna hem..men har svårare att slänga ut ;-)Men jag gillar inte heller när det är överbelamrat med prylar.

Nanna: Jag är värdelös på fönsterputsning men hellre det än att damma! Damma måste räknas som ett straff?! ;-)

2009-07-12 @ 12:59:20
Postat av: Z

du jag kollade bilderna på Hemma hos oss-kategorin och om det ser ut så där hemma hos er har ni ju nada problem med skit i hörnen! Jisses vilket fint hem ni har!!!! :-D

2009-07-12 @ 19:08:56
URL: http://annazoila.blogspot.com

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0