jag har skämt bort min unge!!!

Jag borde vara med i uppslagsboken.
Under fliken Curling förälder.
Nu kan man undra varför en relativt begåvad människa
gör precis tvärtemot vad hon vet är bra.
Igår tillbringade jag,och Moster Sladd, två timmar med att
 fixa danska pengar och för över pengar till mostern, hämta ut biljetten osv.
Jag åkte och handlade lite nödproviant.
Jag letade upp sovsäcken och tumlade den för att den skulle kännas fräsch.
Jag började plocka ihop Fjortisens packning.
Märker ni något? Jag, inte Fjortisen.
Fjortisen skulle komma hem tidigt och plocka ihop sina prylar.
Hon kom hem vid 19..med två hormoner i släptåg.
Jag var inte dummare än att spela Roskilde kortet och vips hade hon,
med hjälp av Roliga Blonda, städat rummet (alltid något ;-)
Tyvärr hade de fullt upp med att försöka få ordning på vilkas fritidskort det var
som slarvats bort kvällen innan, på Lisebergsresan.
Inte kul.
Nåja, efter rumsstädning blev det milkshakes och bad..till klockan 23.20.
Då skulle hon tvätta håret och...
Vid det laget hade jag packat det mesta, DUM som jag var.
-Du behandlar mig som en bebis.
Säger bebisen som inte har koll på något, eftersom mamman gör allting åt henne.
När klockan var 00.30 var hon tvungen att svara på något som någon skrivit på Bilddagboken,
hon fräste åt mig och jag struntade i alltihopa och gick ner.
Imorse hördes inte ett livstecken från henne.
Gick upp och kikade, mobilen har ramlat i golvet och ligger i tre delar-
kommer inte att väcka någon.
Väcker en fräsande Fjortis och meddelar att den lånade bilen skall hämtas inom en kvart.
Hon har inte fortsatt packningen och jag tänker att nu får hon stå sitt kast.
OM vi inte hade hämtat ut Moster Sladds biljett dagen innan hade jag ställt in resan.
Varför packar jag hennes prylar?
Hur dum är jag?!
Det är mitt fel att hon kan skita i allt och veta att det löser sig.
Jag tror att jag är "snäll" som fixar åt henne men det är bara dumt.
Hon kommer att bli/är en bortskämd unge.
Från och med idag lovar jag högaktningsfullt att jag ska bli strängare.
Jag har bett Lillebrorsan och Darlingen om hjälp att påminna mig när jag glömmer bort det.
Det är INTE snällt att curla sina barn, bara dumt.
Nu ska jag skärpa mig!!
Fick en lååång kram och ett "tack" innan hon och Moster drog iväg.. ;-)

Tyck till
Postat av: Kompis

Jag känner igen varenda moment av curlingen...Vad göra? Vi har så mycket kärlek och ordningssinne i oss. Bilda klubb! Anticurling eller Curlinglight. VIPmembers only, just to remind osv...

Följer din blogg varje dag! och vet vad du går igenom. Vem har sagt att livet som tonåringsmorsa är lätt? men tillsammans är vi starka eller hur? Får påminna varandra om att vi är bra mammor som vill väl på curlingbanan.

Kramisar till dig.

2009-07-02 @ 11:03:39
Postat av: Fjortisens morsa

Det är sant, man vill väl men det är inte alltid det blir bra.Tänker mig lite mer Monty Python: det var bättre förr, vi fick gå upp innan vi gått och lagt oss osv. Tror att vi får starta Anonyma Curlare. Vi måste nog ha ett möte..snart!! ;-) Kram!!

2009-07-02 @ 23:53:39
Postat av: diana

Äsch det är sådan man är ;)

17 åringen är curlad så han kräks på det och idag fick jag inte komma i närheten av hans packning. Tår i ögat Han börjar bli tooor kille ju.

2009-07-03 @ 01:03:25
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0