inte bara mamma..

Lillebrorsan är en sann djurvän.
Han älskar sina ökenråttor och han älskar sin katt.
Jag står inne i badrummet och ser, i ögonvrån, katten smita ner för trappan.
Med en svart liten svans ,med lurv på toppen, hängandes ut ur mungipan!
Arrrgh!!!! Katten har fått tag på en av Rådisarna i Hooden.
Ser framför mig år av terapisoffa-nötande för Lillebrorsan.
Där han får bearbeta hur hans älskade Katt åt upp hans älskade Råtta.
Katten springer ut med sitt blivande snacks.
Jag går lugn som en filbunke förbi Lillebrorsans rum, "råkar" knuffa igen dörren
och rusar sedan nedför trappan.
Katten har hunnit ut och har släppt en blöt och tilltufsan gnagster framför sig.
Mr Morrhår blir skitsur när han inser att jag vill ha hans byte,
han plockar upp rådisen i munnen igen.
Jag får tag på katten, som nu har fällt ut KLORNA, försöker bända upp hans käkar
samtidigt som jag skakar honom för att skaka ut råttan ur munnen på honom.
Wheiii, råttan får en flygtur ner bland brännässlorna.
Katten och jag kör en "snabbast i nässlorna vinner".
Råttan kutar runt, jag vevar med armen i nässlorna och får tag på rådisen.
Han lever och har klarat sig bra!
Ser i och för sig ut som en som just blivit tuggad och utspottad men ändå.
Rådisen förvandlades efter detta trauma från en ganska blyg råda i hooden,
till en fearless Gnagster.
Jag har ett fult ärr över handleden efter kattens klor
men är nu inte bara mamma utan action hjälte också.

Igår, några år senare, dog den lille gnagstern av ålderdom, sorg i leden.
Respect.

Tyck till
Postat av: diana

Mwahahaha ;) Word till det.

2009-07-28 @ 13:56:24
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: liten pa jorden,men STOR i orden

Jisses, vilket äventyr!=)

2009-07-28 @ 14:02:52
URL: http://www.metrobloggen.se/jesmol

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0